Activitat 6

15 minuts
Tramesa al formador per correu electrònic


A continuació se us mostren un seguit d’oracions compostes articulades mitjançant signes de puntuació o nexes coordinants. El propòsit de l’activitat és que, mantenint els mateixos elements nominals del text, transformeu aquestes estructures oracionals en estructures clarament subordinades, on quedi ben palesa la relació de significat entre ambdues clàusules. Compareu les vostres propostes amb les dels vostres companys i companyes. Reflexioneu, també, sobre què creieu que aporta la subordinació respecte als altres tipus de composició oracional.

Exemple

No és professor, però ho sembla.= Malgrat que no és professor, ho sembla. / Tot i que no és professor, ho sembla. / No és professor, tot i que ho sembla. / Per més que sembli un professor, no ho és.

[1] Realitza  les comprovacions pertinents amb celeritat o serà impossible validar els resultats.  

[2] Va actuar correctament, però ningú no l’hi va reconèixer mai.

[3] No s’ha aprovat el pressupost. No es pot continuar la investigació.

[4] Els resultats han estat negatius. Caldrà repetir la prova.

[5] Va entrar a l’auditori. Tothom el va aplaudir.

[6] El tutor va refer el material. El contingut no era gens clar.

[7] El grup de recerca ha presentat el projecte. El termini d’admissió havia conclòs.

[8] La majoria de mots amb forma gràfica internacional deriven del llatí o del grec. No es perceben com a paraules estranyes en llengües romàniques.

[9] Cap solució proposada no satisfà els requisits establerts. Cal buscar noves solucions.

[10] L’objectiu del treball terminològic no és exclusivament descriptiu. Pretén fixar unitats terminològiques com a formes normalitzades. Es vol una comunicació professional precisa, moderna i unívoca.