 |
Temporalització
El treball amb aquest bloc té una temporalització prevista de 2 hores i 10 minuts (la unitat sencera comporta 7 hores i 30 minuts). Es desenvolupa aproximadament en 4 dies, d’acord amb els ajustaments que pugui fer el formador del curs (la formació amb tota la unitat es preveu que es realitzi en uns 15 dies).
La temporalització del bloc preveu la consulta dels continguts principals i els d’ampliació(20 minuts) i la realització de les activitats d’aprenentatge i d’avaluació estipulades (1 h i 50 minuts). Les activitats d’aprenentatge opcionals no es tenen en compte en la temporalització (25 minuts).
Objectius
> Conceptes
- Conèixer i diferenciar els diferents models de resum.
- Conèixer l’estructura de l’abstract i el resum executiu.
- Conèixer diferents exemples de resum segons el destinatari i l’objectiu.
> Procediments
- Analitzar els components de l’abstract i el resum executiu.
> Normes, valors, actituds
- Entendre que l’abstract i el resum executiu són textos estereotipats, que reuneixen uns components bàsics.
- Entendre que el resum és una eina d’avaluació de la competència lingüística molt eficaç.
Activitats
Objectius específics |
Nucli de coneixement |
Activitat |
Tipologia i recurs |
Dinàmica de treball |
Temps |
Escriure un abstract o un resum executiu (procedimental) |
Estructura de l’abstract |
Activitat 1
(d'aprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) |
Individual |
25 minuts |
Escriure un abstract o un resum executiu (procedimental) |
Estructura del resum executiu |
Activitat 2
(d'aprenentatge, opcional)
|
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) |
Individual |
[25 minuts] |
Analitzar l’estructura de 3 resums i veure’n les diferències i semblances (procedimental, actitudinal)
| El resum |
Activitat 3
(d'aprenentatge)
|
Grup de discussió (debat virtual, moderat pel formador) |
Gran grup |
20 minuts |
Elaborar un resum de 150 paraules a partir d’un text oral (procedimental)
| El resum de la prova interuniversitària de nivell intermedi de la CIFOLC |
Activitat 4
(d'avaluació)
|
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) |
Individual |
20 minuts |
Escriure un resum descriptiu que capti l’atenció del lector i l’estimuli per llegir la font (procedimental, actitudinal) |
El resum descriptiu |
Activitat 5
(d'aprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) |
Individual |
15 minuts |
Escriure un resum concís a partir d’un original més detallat (procedimental) |
El resum concís |
Activitat 6
(d'aprenentatge)
|
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) |
Individual |
10 minuts |
Escriure un resum amb terminologia adaptada al destinatari (conceptual, procedimental) |
El resum adaptat al destinatari |
Activitat 7
(d'avaluació)
|
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) |
Individual |
20 minuts |
Activitat d'avaluació final d'unitat
Aquesta activitat es relaciona amb el bloc i també amb els altres dos blocs de la unitat. Permet fer l’avaluació final de la unitat. Es pot anar elaborant a mesura que es desenvolupa el treball amb els diversos blocs i s’ha de lliurar l’últim dia de treball amb la unitat.
Objectiu específic |
Nucli de coneixement |
Activitat |
Tipologia |
Dinàmica de treball |
Temps |
Elaborar el resum d’un article significatiu de la pròpia disciplina que permeti aplicar els aprenentatges de la unitat (conceptual, procedimental, actitudinal) |
Tota la unitat |
Activitat final d'unitat (d'avaluació) |
Preguntes obertes (assaig extens, amb tramesa de resposta al formador) |
Individual |
55 minuts |
Sistema d'avaluació
L’avaluació és conjunta a tota la unitat i implica fer necessàriament les 3 activitats d’avaluació previstes per a tota la unitat i l’activitat d’avaluació final. Un 40 % de la qualificació s’obté de l’activitat final; un 50 %, de les activitats d’avaluació formativa; i un 10 %, de l’aprofitament de les altres activitats d’aprenentatge no estrictament avaluatives.
|