Temporalització

El treball amb aquest bloc té una temporalització prevista de 2 hores i 10 minuts (la unitat sencera comporta 7 hores i 30 minuts). Es desenvolupa aproximadament en 4 dies, d’acord amb els ajustaments que pugui fer el formador del curs (la formació amb tota la unitat es preveu que es realitzi en uns 15 dies).

La temporalització del bloc preveu la consulta dels continguts principals i els d’ampliació(20 minuts) i la realització de les activitats d’aprenentatge i d’avaluació estipulades (1 h i 50 minuts). Les activitats d’aprenentatge opcionals no es tenen en compte en la temporalització (25 minuts).

Objectius

> Conceptes

- Conèixer i diferenciar els diferents models de resum.
- Conèixer l’estructura de l’abstract i el resum executiu.
- Conèixer diferents exemples de resum segons el destinatari i l’objectiu.

> Procediments

- Analitzar els components de l’abstract i el resum executiu.

> Normes, valors, actituds

- Entendre que l’abstract i el resum executiu són textos estereotipats, que reuneixen uns components bàsics.
- Entendre que el resum és una eina d’avaluació de la competència lingüística molt eficaç.

 

Activitats

Objectius específics Nucli de coneixement Activitat Tipologia i recurs Dinàmica de treball Temps
Escriure un abstract o un resum executiu (procedimental) Estructura de l’abstract Activitat 1
(d'aprenentatge)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Individual 25 minuts
Escriure un abstract o un resum executiu (procedimental) Estructura del resum executiu Activitat 2
(d'aprenentatge, opcional)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Individual [25 minuts]
Analitzar l’estructura de 3 resums i veure’n les diferències i semblances (procedimental, actitudinal) El resum Activitat 3
(d'aprenentatge)
Grup de discussió (debat virtual, moderat pel formador) Gran grup 20 minuts
Elaborar un resum de 150 paraules a partir d’un text oral (procedimental) El resum de la prova interuniversitària de nivell intermedi de la CIFOLC Activitat 4
(d'avaluació)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Individual 20 minuts
Escriure un resum descriptiu que capti l’atenció del lector i l’estimuli per llegir la font (procedimental, actitudinal) El resum descriptiu Activitat 5
(d'aprenentatge)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Individual 15 minuts
Escriure un resum concís a partir d’un original més detallat (procedimental) El resum concís Activitat 6
(d'aprenentatge)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Individual 10 minuts
Escriure un resum amb terminologia adaptada al destinatari (conceptual, procedimental) El resum adaptat al destinatari Activitat 7
(d'avaluació)
Preguntes obertes (prova d’assaig breu, amb tramesa de resposta al formador) Individual 20 minuts

Activitat d'avaluació final d'unitat

Aquesta activitat es relaciona amb el bloc i també amb els altres dos blocs de la unitat. Permet fer l’avaluació final de la unitat. Es pot anar elaborant a mesura que es desenvolupa el treball amb els diversos blocs i s’ha de lliurar l’últim dia de treball amb la unitat.

Objectiu específic Nucli de coneixement Activitat Tipologia Dinàmica de treball Temps
Elaborar el resum d’un article significatiu de la pròpia disciplina que permeti aplicar els aprenentatges de la unitat (conceptual, procedimental, actitudinal) Tota la unitat Activitat final d'unitat (d'avaluació) Preguntes obertes (assaig extens, amb tramesa de resposta al formador) Individual 55 minuts

Sistema d'avaluació

L’avaluació és conjunta a tota la unitat i implica fer necessàriament les 3 activitats d’avaluació previstes per a tota la unitat i l’activitat d’avaluació final. Un 40 % de la qualificació s’obté de l’activitat final; un 50 %, de les activitats d’avaluació formativa; i un 10 %, de l’aprofitament de les altres activitats d’aprenentatge no estrictament avaluatives.