Resposta
Atenció, presentar-se directament a lexamen a final del semestre no vol dir que durant el curs no shagi de treballar. Penseu que us ho jugueu tot a una carta i que, per tant, les opcions de superar lassignatura es redueixen.
Resposta
Efectivament, presentar-se directament a lexamen de final de semestre no suposa menys feina. Lopció formativa proposa metes a curt termini que són més fàcilment assumibles per lestudiant i que permeten un aprenentatge progressiu i guiat dels continguts.
![]() |
||
|
![]() |
|
|||||
LA NECESSITAT DE LAVALUACIÓ Normalment quan es parla davaluar, o de lavaluació, es relaciona amb situacions de neguit, nervis: se sol pensar en els exàmens, les hores destudi, els temes que shan de saber, les notes... Tots aquests conceptes formen part de lunivers de lavaluació però lenfocament i la importància que se li dóna a aquest procés pot fer que es visqui com un fet angoixant i, per tant, avorrit i poc motivador o com una situació daprenentatge integrada en les pràctiques diàries de laula. Tant des del punt de vista de lestudiant com del professor, lavaluació de laprenentatge dins làmbit educatiu es considera necessària i queda justificada per dues funcions:
Ambdues funcions posen de manifest lavaluació entesa com un mecanisme que té com a darrera finalitat comprovar que sestan assolint (o shan assolit), i en quin grau, els objectius daprenentatge plantejats a linici de lactivitat educativa. Aquest mecanisme permet valorar el procés daprenentatge introduint quan sigui necessari mesures de millora. Si es té en compte el moment dins el procés densenyament-aprenentatge en què es duu a terme lavaluació, es poden diferenciar tres tipus davaluació que responen a objectius diferents:
Si es tenen en compte aquests tipus davaluació i lobjectiu que es proposen, es poden utilitzar diferents instruments davaluació. Així, per exemple, en lavaluació inicial es poden fer servir qüestionaris, mapes conceptuals, preguntes obertes... En lavaluació durant el procés, és força comú avaluar mitjançant treballs que responen a una demanda concreta, que pot ser oberta lestudiant decideix com fer el treball o més tancada lestudiant té unes consignes específiques sobre format, estructura... proporcionades pel professor. També es pot avaluar mitjançant carpetes daprenentatge, és a dir, lestudiant recull diferents evidències que corroboren el progrés en el seu aprenentatge; també es poden utilitzar diaris de classe que recullen lexperiència i vivències formatives i personals dels estudiants durant un període determinat. Els exàmens o proves escrites són els instruments clàssics per avaluar al final del procés densenyament-aprenentatge (que no vol dir que hagi de ser sempre al final del curs, pot ser al final dun bloc de continguts). Aquest instrument centrarà el contingut daquest bloc i de la resta de la unitat.
Aquesta classificació dinstruments davaluació no és estàtica ni excloent, és a dir, cadascun daquests instruments es pot fer servir per altres funcions i en altres moments sempre i que es tingui molt present quin és lobjectiu per al qual es vol avaluar i shagi valorat perquè és pertinent utilitzar aquell instrument i no un altre. També es pot parlar de sistemes davaluació transversals, que es poden fer servir tant en linici, com durant o al final de laprenentatge. Es tracta de lautoavaluació i lavaluació entre iguals.
Lavaluació, en làmbit educatiu, és una presa de decisions que té en compte uns objectius daprenentatge i que ha de partir duns criteris explicitats i coneguts tant per lavaluador com per lavaluat. A lassignatura de Dret Internacional es proposen dues modalitats davaluació: una modalitat que sanomena formativa i que consisteix en la realització i superació de proves i treballs durant el curs, i una modalitat sumativa, que consisteix a fer un examen al final de semestre. Un dels vostres companys opina que suposa menys feina i és millor presentar-se directament a examen. Creieu que té raó?
|